Γ΄ ΤΑΞΗ

  Σχολικό  έτος 2017-18,  2018-19,  2019-20,  2020-21

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ,ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2017,2018,2019,2020
  Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε την περίληψη της θεωρίας για τα είδη και τις κατηγορίες έρευνας και τις μεταβλητές με παραδείγματα σε Powerpoint 5 Διαφανειών.

https://drive.google.com/file/d/1cjFZ9uG7c1iqgTkEeEP2Hgmf-KKs_dO6/view?usp=sharing


Επίσης κάντε κλικ στο παρακάτω link για να κατεβάσετε ένα αριθμητικό παράδειγμα περιγραφικής Έρευνας της εύρεσης της σχέσης μεταξύ του ανοίγματος χεριών και του ύψους με το αντίστοιχο διάγραμμα. (Excel 2 σελίδων)

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hMjdjUkFVLXJOcEk/view?usp=sharing


Σημείωση :

Μάθημα 1Είδη Ερευνών , Περιγραφικές Έρευνες -Παραδείγματα. Η πρώτη διαφάνεια από το Powerpoint + το Διάγραμμα Ύψους - Ανοίγματος χεριών (Άσκηση με 1 από τους παρακάτω 4 τρόπους :Με το χέρι με τους άξονες ΧΟΨ σε χαρτί Α4,ή σε μιλιμετρέ χαρτί ομοίως ή με το Excel ( Διάγραμμα Διασποράς) και αποστολή στο e-mail ή απευθείας εκτύπωση. (βλέπε υπεράνω link με ελαφρώς αλλαγμένα νούμερα και τα αντίστοιχα σημεία στο διάγραμμα).

Επίσης οι ορισμοί: 
α) Περιγραφική έρευνα : Ο ερευνητής δεν επηρεάζει καμία μεταβλητή.Παρατηρεί απλώς τις μεταβλητές και περιγράφει την σχέση τους.
β) Πειραματική έρευνα : Ο ερευνητής επενεργεί στην ανεξάρτητη μεταβλητή ,παρατηρεί και μετράει τις επιπτώσεις στην εξαρτημένη μεταβλητή ,διατηρώντας σταθερές τις ελεγχόμενες μεταβλητές.


---------------------------------------------------------------------------

Μάθημα 2: Η Δεύτερη και Τρίτη Διαφάνεια από το παραπάνω Powerpoint 5 Διαφανειών (Μεταβλητές Πειραματικών Ερευνών και 3 αναλυτικά Παραδείγματα).


------------------------------------------------------------------------------------------------

Μάθημα 3 : Η Τέταρτη και η Πέμπτη Διαφάνεια από το παραπάνω Powerpoint 5 Διαφανειών (Άλλα 6 Παραδείγματα Πειραματικών Ερευνών

Μάθημα 4
Επανάληψη στα κυριότερα μέχρι τώρα θεωρητικά σημεία για τις περιγραφικές και πειραματικές έρευνες, (Για πιθανό Τεστ στο επόμενο μάθημα)

Ερωτήσεις :
Μάθημα 1: Ορισμός Περιγραφικής έρευνας ,2 Παραδείγματα αναλυτικά από τα 3 συνολικά( Αναλυτικά = Τίτλος έρευνας ,ανεξάρτητη ,εξαρτημένη μεταβλητή )
Μάθημα 2: Ορισμός Πειραματικής έρευνας ,ορισμοί Ανεξάρτητης,Εξαρτημένης,Ελεγχόμενης μεταβλητής
Μάθημα 2 και 3 : Να ξέρετε 3 Παραδείγματα πειραματικής έρευνας αναλυτικά από τα 9 συνολικά .( Αναλυτικά = Τίτλος έρευνας ,ανεξάρτητη ,εξαρτημένη μεταβλητή ,τυχόν ελεγχόμενες μεταβλητές)

--------------------------------------------------------------------------

Μάθημα 5 : Τεστ  πάνω στις προηγούμενες ερωτήσεις. - Επανάληψη.



ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΜΟΝΑΔΩΝ

Κάντε κλικ στην παρακάτω φωτογραφία (φωτοτυπία ) για να την μεγεθύνετε και να δείτε πίνακα με βασικές μετατροπές μονάδων στο διεθνές και στο αγγλικό σύστημα μονάδων.



ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΩΝ ΜΕ ΠΑΧΥΜΕΤΡΟ

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να δείτε ή να κατεβάσετε σχετικό Powerpoint 6 διαφανειών.



================================================
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2017,2018,2019,2020

Να αναζητήσετε στο διαδίκτυο ή σε άρθρα από εφημερίδες,περιοδικά,επιστημονικά βιβλία κλπ έρευνες (Περιγραφικές,Πειραματικές) που αναφέρονται σε κάποιον τομέα.Στην συνέχεια να γίνουν και να παρουσιαστούν οι περιλήψεις αυτών (Ηλεκτρονικά σε Powerpoint ή σε Word και αποστολή στο e-mail της Τεχνολογίας ,ή σε Χαρτιά Α4) ατομικά ή 2-4 άτομα μαζί.
Η περίληψη θα περιλαμβάνει τον τίτλο ,μεταβλητές ,πειραματική διάταξη,μετρήσεις,διαγράμματα,συμπέρασμα. Θα είναι Π.Χ. Powerpoint 5-10 Διαφανειών ή Word 2-5 σελίδων ή χαρτιά Α4, 2-5 σελίδες.
 Υ/Γ 1: Να σταλεί και η πρωτότυπη εργασία από το ίντερνετ και η περίληψη και να γίνει παρουσίαση στην τάξη.
 Υ/Γ 2: Τρόπος :Γράφω στο google "Πειραματική έρευνα Τεχνολογία".Βρίσκω μία που μου αρέσει και την καταλαβαίνω, την κατεβάζω και κάνω την περίληψη της και την παρουσιάζω στην τάξη.(Powerpoint κατά προτίμηση).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ




1)ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ  ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Γ4 - 4ο Γ/ΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ,ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ (Σχ, Ετ, 2016-17)

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να δείτε ή να κατεβάσετε το σχετικό Powerpoint 12 Διαφανειών

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hZHBqczB2b1F5dFE/view?usp=sharing

2)ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε την περίληψη παλιάς εργασία πειραματικής έρευνας ,σαν απλό παράδειγμα πειραματικής εργασίας για  την Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου σε Powerpoint 8 Διαφανειών.

https://drive.google.com/file/d/1dBQ5VjJfHqM5N7sdalTTjsJT7nJvROJ_/view?usp=sharing

3) ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ : ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ,ΜΙΚΡΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ,ΣΦΥΓΜΩΝ(Εξαρτημένες Μεταβλητές) ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ(ΦΥΣΙΚΗ) ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ(ΑΚΙΝΗΣΙΑ-ΤΡΕΞΙΜΟ ΧΑΛΑΡΟ ΓΙΑ 5 ΛΕΠΤΑ) ,ΠΙΘΑΝΟ ΣΕ ΣΚΑΛΕΣ ,ΑΝΗΦΟΡΑ ΚΛΠ (Ανεξάρτητη Μεταβλητή) -1ο Γ/σιο Νεάπολης – 4/2016

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να δείτε ή να κατεβάσετε το σχετικό Powerpoint 8 Διαφανειών

https://drive.google.com/file/d/1ucShcZu9nNr_N7DeDJDbgyfZ8xfLVa8S/view?usp=sharing


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017,2018,2019,2020

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε το ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ της Τεχνολογίας Γ΄ Γυμνασίου σε Powerpoint 18 Διαφανειών.(1.6 ΜΒ)

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hTVNTTUJTa2U1V3M/view?usp=sharing


ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΟΜΕΙΩΣΕΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ


ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ  ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΩΝ  ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ

                             ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

2) https://phet.colorado.edu/el/simulation/legacy/mass-spring-lab   ( Επιμήκυνση και ταλάντωση ελατηρίων)
3) https://phet.colorado.edu/el/simulation/hookes-law    ( Νόμος του Hook F=Kl)

4) http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=113&Itemid=32&catid=24     ( Ταλάντωση εκκρεμούς-Περίοδος)


6)  http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=434&Itemid=32&catid=41   ( Ακτινοβολία – θέρμανση υγρών)

7)  http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=295&Itemid=37    ( Τριβή ολίσθησης σε κεκλιμένο επίπεδο )

8)  http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=224&Itemid=37    ( Κύλιση τροχού σε κεκλιμένο επίπεδο)



11)   http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=291&Itemid=32&catid=41 ( Νόμος θερμιδομετρίας , Q=C.M.ΔΘ)
12)  www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=166&Itemid=32&catid=42   ( Υδροστατική πίεση , P=H.ρ.g )
13)  http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=294&Itemid=32&catid=21   ( 2ος νόμος του Νεύτωνα F=m.a )
14)   https://phet.colorado.edu/sims/html/ph-scale/latest/ph-scale_el.html    ( Μέτρηση  PH υγρών )
15)  https://phet.colorado.edu/sims/html/molarity/latest/molarity_el.html    ( Συγκέντρωση διαλύματος )
16)  https://phet.colorado.edu/el/simulation/legacy/sugar-and-salt-solutions   (  Διάλυμα αλατιού , ζάχαρης – αγωγιμότητα )


Από το προηγούμενο Powerpoint με τις Προσομοιώσεις Πειραμάτων ή την παραπάνω λίστα ηλεκτρονικών πειραμάτων ή κάποιο άλλο που θα διαλέξετε από τις 2 ιστοσελίδες προσομειώσεων πειραμάτων να επιλέξετε ένα πείραμα που σας αρέσει και το καταλαβαίνετε και αφού ασχοληθείτε ατομικά ή σε ομάδες των 2-4 ατόμων (Θεωρητικά,πρακτικά στο PC) να το παρουσιάσετε στην τάξη ή με e-mail ατομικά ή ομαδικά στο : gymneap1tech@yahoo.gr (έως το πολύ 17/1/2018 ,2019)


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018,2019,2020,2021

ΓΙΑ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

Από το προηγούμενο Powerpoint με τις Προσομοιώσεις Πειραμάτων να διαλέξετε ένα πείραμα που σας αρέσει και το καταλαβαίνετε και αφού ασχοληθείτε ατομικά ή σε ομάδες των 2-4 ατόμων (Θεωρητικά,πρακτικά στο PC) να το παρουσιάσετε στην τάξη ή με e-mail ατομικά στο : gymneap1tech@yahoo.gr

Τρόπος παρουσίασης με e-mail : Κάνουμε το πείραμα ηλεκτρονικά στο σπίτι ,στον Υπολογιστή και στέλνουμε στο e-mail φωτογραφίες του πειράματος π.χ. 3 φωτογραφίες (Πατάμε το κουμπί PrintScreen (Βρίσκεται συνήθως πάνω δεξιά στο πληκτρολόγιο και γράφει PRT SC SYSRQ), οπότε καταγράφει σαν φωτογραφία ότι υπάρχει στην οθόνη και μετά ανοίγουμε το πρόγραμμα Ζωγραφικής των Windows και κάνουμε επικόλληση (CTRL + V) ,και στην συνέχεια το αποθηκεύουμε π.χ. στην επιφάνεια εργασίας σαν φωτογραφία JPEG. Στην συνέχεια την ανοίγουμε π.χ. με το πρόγραμμα Microsoft Office Picture Manager, κάνουμε περικοπή την φωτογραφία πλάγια ,πάνω,κάτω για να φαίνεται το κυρίως πείραμα και την αποθηκεύουμε.

Γράφουμε και ένα μικρό Word με επεξηγήσεις από τις 3 φωτογραφίες - στιγμιότυπα του ηλεκτρονικού πειράματος (Αριθμητική επαλήθευση συνήθως των μαθηματικών τύπων και στις 3 φωτογραφίες) και στέλνουμε στο παραπάνω e-mail τις 3 φωτογραφίες του πειράματος που δημιουργήσαμε και το Word επεξήγησης.Μπορείτε τις επεξηγήσεις να τις ενσωματώσετε στις 3 φωτογραφίες του πειράματος με το πρόγραμμα Ζωγραφικής των Windows ,με την τοποθέτηση κειμένου πάνω στην φωτογραφία.Τότε δεν χρειάζεται Word επεξήγησης.

Σημ. Οι φωτογραφίες των πειραμάτων στο PC μπορούμε να τις πάρουμε από την οθόνη του υπολογιστή απλά και με κινητό ή με φωτογραφική μηχανή.

ΦΥΣΙΚΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΕΝΑ POWERPOINT

Παρακάτω μπορείτε να κατεβάσετε 2 παραδείγματα ηλεκτρονικής παρουσίασης πειράματος με e-mail ,με τους 2 παραπάνω τρόπους. (Πείραμα - Νόμος του Ωμ)

Κάντε κλικ στο παρακάτω link για να κατεβάσετε το παράδειγμα 1

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hRktHSGVLZkpGLW8/view?usp=sharing

Κάντε κλικ στο παρακάτω link για να κατεβάσετε το παράδειγμα 2

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hSjJFejRHLTFRYVU/view?usp=sharing

ΠΙΘΑΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ


1)Αν δεν τρέχουν στον Υπολογιστή σας κάποια πειράματα τότε : α) Δεξί κλικ στο εικονίδιο "Ο Υπολογιστής μου" <Ιδιότητες> και βλέπουμε ποια ακριβώς έκδοση των Windows έχουμε Π.Χ."Windows 7 Starter" .β) Μπαίνω στο google και γράφω Π.Χ. "Windows 7 Starter java update" .Στην συνέχεια το κατεβάζω στον υπολογιστή μου και το τρέχω.Κάνω επανεκκίνηση τον υπολογιστή και κατά πάσα πιθανότητα λύθηκε το πρόβλημα.

2)Αν όταν πάμε να τρέξουμε το πείραμα πατώντας το κουμπί «Attempt to view the simulation anyways» μας λέει «Η προσθήκη Adobe Flash Player είναι αποκλεισμένη» τότε στην γραμμή διευθύνσεων και αριστερά εμφανίζεται ένα μικρό εικονίδιο σαν σταυρός με ένα κόκκινο σημάδι κάτω. Κάνουμε κλικ και πατάμε διαχείριση και μετά στην μέση της σελίδας που βγαίνει και πάνω που λέει «Αποκλεισμός εκτέλεσης Flash από ιστοτόπους γυρνάμε το κουμπί που έχει δίπλα δεξιά ώστε να λέει «Να γίνεται ερώτηση πρώτα». Μετά κλείνουμε και ξαναανοίγουμε τον Browser και στην εκτέλεση Flash όταν μας ρωτάει πατάμε «Επιτρέπεται». Και έτσι τρέχει το πείραμα.



ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ

1) α)Διάγραμμα διασποράς Ύψους-Ανοίγματος Χεριών και β) Διάγραμμα αντοχής κολλημένων αντικειμένων με 2 ανεξάρτητες μεταβλητές (Είδος υλικού αντικειμένου που κολλάμε (5) ,είδος κόλλας(5) )-- α) Είτε ηλεκτρονικά σε Excel β) Είτε πάνω στην φωτοτυπία με τα σχετικά νούμερα που διανεμήθηκε μέσα στην τάξη γ) Είτε σε μιλιμετρέ χαρτί. - {Βλέπε και σχετικά βοηθητικά αριθμητικά παραδείγματα και διάγραμματα στο 2ο link της σελίδας Οκτωβρίου και στο 2ο link του Νοεμβρίου υπεράνω}.
2) Περίληψη έρευνας (Περιγραφικής ή πειραματικής) από το διαδίκτυο ή άρθρα από βιβλία,περιοδικά κλπ .Σε χαρτιά Α4 ή ηλεκτρονικά στο e-mail .{Ατομικά ή ομαδικά (2-4 άτομα) έως τέλη Δεκεμβρίου ,Ατομικά τον Ιανουάριο}.
3) Προσομείωση πειράματος - Πείραμα ηλεκτρονικά σε PC και αποστολή σχετικών φωτογραφιών (Π.Χ. 3) και επεξηγήσεων στο e-mail. {Ατομικά ή ομαδικά (2-4 άτομα) έως τέλη Δεκεμβρίου , Ατομικά τον Ιανουάριο}. [Bλέπε αναλυτικές επεξηγήσεις υπεράνω στον Ιανουάριο 2017].

Οι εργασίες σε ηλεκτρονική μορφή (Powerpoint,Word κλπ) μπορούν να σταλούν στο e-mail της Τεχνολογίας :
gymneap1tech@yahoo.gr (ή με usb stick μέσα στην τάξη)


-----------------------------------------------------------------------------

ΕΦΕΥΡΕΣΕΙΣ-ΕΦΕΥΡΕΤΕΣ

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε  Powerpoint 3 Διαφανειών για τις κυριότερες εφευρέσεις στην Ιστορία της Τεχνολογίας.


Επίσης κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να δείτε από το διαδίκτυο τις σημαντικότερες εφευρέσεις της ανθρωπότητας σε 31 Διαφάνειες,


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΓΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ( ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2018,2019,2020,2021)



1) Γ΄ ΤΑΞΗ – ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ - Πρακτικά πιθανά θέματα

(Προτάσεις σχολείου από περσινά θέματα ερευνών)

1.Ηλιακά φώτα- Μέτρηση φόρτισης μπαταριών από ήλιο σε σχέση με τον χρόνο και προσανατολισμό- άναμμα λάμπας.
2.Κοκκομετρική ανάλυση άμμου παραλιών- πείραμα με κόσκινα.Κατανομή κόκκων ανάλογα με το μέγεθος τους.
3.Φόρτιση- εκφόρτιση μπαταριών, Αμπερώρια-μετρήσεις.
4.Αλλοίωση τροφίμων εντός-εκτός ψυγείου-πείραμα,πχ γαλακτοκομικά ,φρούτα ,λαχανικά,αλλαντικά κλπ.
5.Εξάτμιση νερού υπό σκιά ,ήλιο ,αέρα- μετρήσεις.
6.Φαινόμενο θερμοκηπίου ,πείραμα αύξησης θερμοκρασίας σε διατάξεις ,πχ γυάλινο δοχείο.
7.Φθορά Cd, Dvd, Dvd Double Layer  από ήλιο ,θερμότητα ,νερό, γρατζουνιές, μαγνητισμό κλπ.
8.Ανάπτυξη φυτών με νερό κανονικό ,απεσταγμένο ,υφάλμυρο.
9.Κίνηση σε κεκλιμένο επίπεδο, συντελεστής τριβής- μετρήσεις υπό γωνία διαφόρων υλικών τριβής.
10.Μετρήσεις αντοχής υλικών πχ ξύλου, τσιμέντου, γύψου σε κρούση, εφελκυσμό κλπ.
11.Παράταση ζωής λουλουδιών με ασπιρίνη, ζάχαρη κλπ ,πχ κομμένα τριαντάφυλλα ,γαρύφαλλα κλπ.
12.Έλεγχος αντοχής διαφόρων υλικών σε κάμψη- θραύση κλπ –πχ δοκών διαφόρων διατομών.
13.Έρευνα της αντοχής διαφόρων μοντέλων γεφυρών.
14.Θερμική μόνωση με διάφορα υλικά και πάχη, μετρήσεις διαφοράς θερμοκρασίας - χρόνος.
15.Πως επηρεάζει ο φωτισμός και η ποσότητα νερού στην ανάπτυξη διαφόρων φυτών.
16.Αλλαγή χρώματος λουλουδιών με χρήση μπογιάς διαφόρων χρωμάτων.
17.Σύγκριση ανάπτυξης φυτών εντός και εκτός θερμοκηπίου.
18.Εξάτμιση διαφόρων υγρών, ταχύτητα- μετρήσεις.
19.Επίδραση θερμοκρασίας στην συντήρηση τροφίμων .πχ γαλακτοκομικά ,φρούτα ,λαχανικά.
20.Διάρκεια της μπαταρίας κινητών, laptop υπό διαφορετικές χρήσεις.
21.Αντοχή κολλημένων υλικών με διαφορετικές κόλλες.
22.Άνωση αντικειμένων με διαφορετική πυκνότητα υλικού και σχήμα.
23.Κατά πόσο αυξάνεται η απορρόφηση της ηλιακής ή τεχνητής ακτινοβολίας ανάλογα με το χρώμα.
24. Η διάρκεια ζωής του ψωμιού με βάση το είδος του και τη συσκευασία του.
25.Μετεωρολογία, μεταβολές θερμοκρασίας ,υγρασίας και ατμοσφαιρικής πίεσης περιοχής Θεσσαλονίκης.
26.Χρόνος αποσύνθεσης οργανικών και μη υλικών.
27.Μέτρηση ύψους αντικειμένων με την μέθοδο του Θαλή του Μιλήσιου.
28.Αγωγιμότητα υλικών και διαλυμάτων.
29.Κατασκευή και μετρήσεις με αυτοσχέδια μπαταρία με αλατόνερο και άλλα διαλύματα.
30.Ηλεκτρικές μετρήσεις-επιβεβαίωση του νόμου του Ώμ , I=V/R.
31.Κατασκευή και μετρήσεις απλής φυσικής μπαταρίας από λεμόνια ή πατάτες.
32.Σχέση μεταξύ μεγέθους και είδους γραμματοσειράς με το μέγεθος κειμένου σε Bytes ή Kilobytes.
33.Σχέση μορφής αποθήκευσης αρχείου εικόνας ή φωτογραφίας και μεγέθους αρχείου σε Bytes ή Kilobytes.
34.Μετρήσεις με κινητό (Smart Tools),Μήκος ,κλίση,Θέση GPS,Ταχύτητα κλπ - Ακρίβεια μετρήσεων.
35.Έρευνα για το καλύτερο απορρυπαντικό, για διαφορετικά είδη λεκέδων.

Στον παραπάνω κατάλογο μπορεί να προστεθούν και άλλα περσινά θέματα των μαθητών μας ,προτάσεις των μαθητών της φετινής χρονιάς ,του καθηγητή και ιδέες από το Διαδίκτυο ,επιστημονικά βιβλία κλπ.

2) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Α) Κάντε κλικ στο παρακάτω link για να δείτε  μία λίστα από   θέματα  πειραματικών  και περιγραφικών  ερευνών,  διατυπωμένων  κυρίως  με  γενική  μορφή. Απαιτείται η  διαμόρφωσή τους σε κατάλληλα διατυπωμένους τίτλους με καθορισμό των μεταβλητών τους.

http://www.irantousis.gr/06_TEXNOLOGIA_G_TAKSIS/13_lista_titlon-ereunon.pdf

Β) Κάντε κλικ στο παρακάτω link για να δείτε Υποδείγματα και Πηγές γραπτών εργασιών.

http://www.irantousis.gr/06_TEXNOLOGIA_G_TAKSIS/15_parad_grap_ergas_piges.pdf


Γ) Κάντε κλικ στο παρακάτω link για να δείτε Κατασκευές Φυσικής με απλά υλικά.

http://www.lam-lab.com/kataskeyes-sxoleio-projects/kataskeyes-fysikis-me-apla-ylika/

Δ) Κάντε κλικ στο παρακάτω link για να δείτε μία Ιστοσελίδα με χρήσιμες πειραματικές διατάξεις που μπορούν να αξιοποιηθούν για διεξαγωγή ερευνών.

https://physicsandroid.wordpress.com/category/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83/

-----------------------------------------------------------------------------


Προτείνετε τίτλο έρευνας που θα θέλατε να πραγματοποιήσετε στο μάθημα , αξιοποιώντας το πληροφοριακό υλικό,  είτε από  τις πηγές που σας προτείνονται  είτε από προσωπική σας αναζήτηση.

 Η πρόταση σας πρέπει να περιλαμβάνει  τον τίτλο, την υπόθεση της έρευνας και τη δυνατότητα να γίνει στην αίθουσα  της   Τεχνολογίας του σχολείου μας  ή θα γίνει στο σπίτι/σπίτια των μαθητών της ομάδας εργασίας (3-5 άτομα). Ακόμα απαιτούμενα εργαλεία και μηχανήματα, προϋπολογισμός  οικονομικής δαπάνης ,  χρόνος ολοκλήρωσης κλπ. 

Επίσης ποια θα είναι τα ονόματα των μαθητών/μαθητριών της ομάδας και ποιος ο πιθανός καταμερισμός εργασίας μεταξύ των μελών της ομάδας.

Για την   παραπάνω  έρευνα που  προτείνετε , προσδιορίστε  τις μεταβλητές (σταθερή-ές,  εξαρτημένη και ανεξάρτητη )  και αναφέρετε   , αν κάτι τέτοιο είναι δυνατό και τον τύπο που τυχόν τις  συνδέει.



------------------------------------------------------------------------------


 Α) ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Β΄ Τετραμήνου.


1) Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ της γραπτής εργασίας.

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hV3I3VjhrYVZKSlU/view?usp=sharing


2) Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε τον ΠΙΝΑΚΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ της γραπτής εργασίας.

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hNXBxZjBNTTl5d2M/view?usp=sharing


3) Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε τις ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ της γραπτής εργασίας.

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hdHYwdUYzRmhBa1k/view?usp=sharing


4) Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε το ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ της γραπτής εργασίας και της εκτέλεσης του πειράματος .

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hVm1ZOFh2Mk5hWEE/view?usp=sharing


5) Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε τον ΠΙΝΑΚΑ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΥΣ για την διεξαγωγή της πειραματικής εργασίας.

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hVkJEQ1RsLW5OOVE/view?usp=sharing


Τα περιεχόμενα των παραπάνω 5 Word της γραπτής εργασίας (Αναλυτική πειραματική γραπτή εργασία) μπορούν να γίνουν και με αντίστοιχο μεγάλο συνολικό Powerpoint.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Εναλλακτικά η γραπτή εργασία μπορεί να γίνει αντί των παραπάνω 5 Word ,συνοπτικά με το παρακάτω συνολικό συνοπτικό word :

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε το συνολικό συνοπτικό Word Πειραματικής έρευνας με τις οδηγίες συμπλήρωσης του. (Φόρμα συνοπτικής συνολικής γραπτής εργασίας)

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hY0JrVTVObmkxdTA/view?usp=sharing

==========================================

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ  ΓΡΑΠΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΕ POWERPOINT ,ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΣΕ WORD) ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Νο 7 ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΝΩ ΛΙΣΤΑΣ ΤΩΝ 30 ΘΕΜΑΤΩΝ.

α)Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε την αναλυτική εργασία σε Powerpoint του θέματος Νο 7 της υπεράνω λίστας με τίτλο " Φθορά Cd, Dvd, Dvd Double Layer  από ήλιο ,θερμότητα ,νερό, γρατζουνιές, μαγνητισμό κλπ "


https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hYXY2YTNmVm10YUU/view?usp=sharing

β)Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε την συνοπτική εργασία σε Word του ίδιου θέματος Νο 7 της υπεράνω λίστας με τίτλο " Φθορά Cd, Dvd, Dvd Double Layer  από ήλιο ,θερμότητα ,νερό, γρατζουνιές, μαγνητισμό κλπ "

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hSDNhOXhZb0RVZTQ/view?usp=sharing


...................................................................................................

ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ (ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018)

....................................................................................................

Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ -ΑΠΡΙΛΙΟΣ,ΜΑΪΟΣ 2018,2019,2020,2021

 ΘΕΩΡΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  Β΄ Τετραμήνου.


1)  Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (link) για να κατεβάσετε την ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΡΙΣΜΟΥΣ της Τεχνολογίας Γ΄ Γυμνασίου σε Powerpoint 12 Διαφανειών.(3,1ΜΒ)

https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5heTh2V3g2VWlYVkE/view?usp=sharing

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΑΣΚΗΣΗ : Πείραμα εξάτμισης νερού-Αποτελέσματα-Συμπεράσματα

Σε ποτήρι με ακτίνα 4 cm (8cm διάμετρος), έβαλα 3/3 – 9.00 π.μ.
 νερό σε σκιά. Συνολικό βάρος μέτρησα με ζυγαριά ακριβείας : 484 gr

Στις 7/3 – 11.00 π.μ. το ξαναμέτρησα και ήταν : 461 gr

Να βρεθεί το μέσο ποσοστό εξάτμισης σε Kgr/m2.h (Χιλιόγραμμα ανά τετραγωνικό μέτρο ,την ώρα)


Άρα εξατμίστηκαν 484-461=23gr  σε 4.24+2=98 h ( ώρες ).
Το ποτήρι είχε ακτίνα 4 cm . Άρα εμβαδόν =π.r2 =3,14 x 42
= 50,24 cm2 .

Μετατροπή σε Kgr/m2 .h (Χιλιόγραμμα ανά τετραγωνικό μέτρο ,την ώρα.
Εξατμίστηκαν 23 gr σε 98 ώρες .Άρα 23/98 = 0,235 gr την ώρα
από επιφάνεια 50,24 cm2.

1m2=10.000 cm2. . Άρα 10.000/50,24 = 199 φορές το ποτήρι.
Επομένως 199 χ 0,235 = 46,76 gr ανά τετραγωνικό μέτρο ,την ώρα.

Αποτέλεσμα εξάτμισης νερού υπό σκιά : 0,047 Kgr / m2 . h
Το νερό κατά μέσο όρο στον ήλιο–σκιά–αέρα είναι  0,1 Kgr /m2. h

----------------------------------------------------------------------------------

Ασκήσεις Βύθιση-Πλεύση :
α.) Ανάλογα με την πυκνότητα του σώματος και του υγρού στο οποίο βρίσκεται απαντήστε στα ερωτήματα του παρακάτω φυλλαδίου.



β.) Ποσοστό βύθισης σώματος σε υγρό. (Βλέπε άσκηση παρακάτω φυλλαδίου)


Άσκηση πάνω στον νόμο του Hooke.(Φυλλάδιο)



Άσκηση πάνω στον νόμο του Ohm.(Φυλλάδιο)












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου