ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ -ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020
Α΄ ΤΑΞΗ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021
Β΄ ΤΑΞΗ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021
ΤΟΜΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
1) Στον πρωτογενή
τομέα ανήκουν οι παραγωγικές δραστηριότητες
που παρέχουν αγαθά σε φυσική κατάσταση απ΄ευθείας από τη φύση χωρίς να έχουν
υποστεί καμία επεξεργασία. Ο πρωτογενής τομέας αποτελεί απαραίτητη
προϋπόθεση για την ύπαρξη του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα.
2) Ο δευτερογενής
τομέας περιλαμβάνει τις δραστηριότητες
επεξεργασίας και μεταποίησης των πρώτων υλών που παρέχει ο πρωτογενής. Επεξεργασία είναι η
μετατροπή των πρώτων υλών σε προϊόν με μικρές αλλαγές στη μορφή και τη σύστασή
τους (παστεριωμένο γάλα). Μεταποίηση είναι
η μετατροπή των πρώτων υλών σε προϊόν με ριζικές αλλαγές στη μορφή και τη σύστασή
τους (γιαούρτι, τυρί).
Η παραγωγή των προϊόντων του
δευτερογενούς τομέα γίνεται:
στο σπίτι (οικοτεχνία) με απλά υλικά και μέσα, από τα μέλη
της οικογένειας και μικρό όγκο παραγωγής
στο εργαστήριο (βιοτεχνία) με λίγα μηχανήματα, μικρό αριθμό
εργαζόμενων και μικρό όγκο παραγωγής
στο εργοστάσιο (βιομηχανία) με περισσότερο και πιο
εκσυγχρονισμένο εξοπλισμό, περισσότερο και πιο εξειδικευμένο προσωπικό,
εφαρμογή αυτοματισμών και μεγάλο όγκο παραγωγής σε σύντομο χρονικό διάστημα.
3)Ο τριτογενής τομέας περιλαμβάνει την παροχή των
υπηρεσιών. Είναι το τελευταίο στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας και
περιλαμβάνει ενέργειες που φέρνουν τα τελικά προϊόντα στον καταναλωτή. Τα
τελευταία χρόνια η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην παραγωγή έχει αυξήσει
ραγδαία τον αριθμό των απασχολούμενων στον τομέα αυτό.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΟΥΣ 3 ΤΟΜΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2 – ΑΝΤΟΧΗ ΚΟΛΛΗΜΕΝΩΝ
ΥΛΙΚΩΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΚΟΛΛΕΣ
Από την
Διαφάνεια 6 του Powerpoint του 2ου παραδείγματος Πειραματικής έρευνας από το site της Τεχνολογίας / Γ΄τάξη (Δίπλα από
την φωτογραφία του Graham Bel) να αντιγράψετε τα νούμερα σε Excel , να τα αλλάξετε λίγο και να κάνετε
το σχετικό διάγραμμα Κόλλες,Υλικά – Αντοχή κόλλησης , παρόμοιο με της
Διαφάνειας 7 του ίδιου Powerpoint και να το στείλετε στο e-mail της Τεχνολογίας : gymneap1tech@yahoo.gr
1) Για την
πρώτη εργασία: Διάγραμμα Ύψους - Ανοίγματος Χεριών : Πήγαινε στο site
της Τεχνολογίας 1gymneaptech.blogspot.com, από το μενού πάτα Γ τάξη, πάνε στο
2ο link ( https://drive.google.com/file/d/0B1CzZbMgAF5hMjdjUkFVLXJOcEk/view?usp=sharing) κατέβασε το σχετικό Excel
.Αριστερά από το διάγραμμα έχει 2 στήλες με μετρήσεις για 12 μαθητές. Άλλαξε
λίγο τα νούμερα π.χ. το 161 κάντο 163 κλπ. Σβήσε το διάγραμμα (Δεξί κλικ του
ποντικιού /αποκοπή) και μετά με πατητό το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού
μαύρισε τα 12 ζευγάρια τιμών. Κλικ στο κουμπί Εισαγωγή από το μενού / κλικ στο
διάγραμμα διασποράς και εμφανίζεται το διάγραμμα ,παρόμοιο με αυτό που έσβησες
προηγουμένως. Το αποθηκεύεις το αρχείο στην επιφάνεια εργασίας για να το
στείλεις με e-mail.
2) Για την
δεύτερη εργασία (ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2 – ΑΝΤΟΧΗ ΚΟΛΛΗΜΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ
ΚΟΛΛΕΣ) : Από την Διαφάνεια 6 του Powerpoint του 2ου παραδείγματος
Πειραματικής έρευνας από το site της Τεχνολογίας / Γ΄τάξη (Δίπλα από
την φωτογραφία του GrahamBel) (https://drive.google.com/file/d/1dBQ5VjJfHqM5N7sdalTTjsJT7nJvROJ_/view?usp=sharing)
να αντιγράψετε τα νούμερα σε Excel, να τα αλλάξετε λίγο και να κάνετε
όπως και με το Διάγραμμα 1 το σχετικό διάγραμμα (με στήλες) Κόλλες,Υλικά –
Αντοχή κόλλησης , παρόμοιο με της Διαφάνειας 7 του ίδιου Powerpoint και να το στείλετε στο e-mail της
Τεχνολογίας :gymneap1tech@yahoo.gr (Βλέπε
σχετικά site Τεχνολογίας
/Τηλεκπαίδευση από το μενού. )
3) Για την τρίτη εργασία Πειραματική Έρευνα :
Να
αναζητήσετε στο διαδίκτυο ή σε άρθρα από εφημερίδες, περιοδικά, επιστημονικά
βιβλία κλπ έρευνες (Περιγραφικές, Πειραματικές) που αναφέρονται σε
κάποιον τομέα. Στην συνέχεια να γίνουν και να παρουσιαστούν οι περιλήψεις αυτών
(Ηλεκτρονικά σε Powerpoint ή σε Word και αποστολή στο e-mail της Τεχνολογίας ,ή
σε Χαρτιά Α4) ατομικά ή 2-4 άτομα μαζί.
Η περίληψη θα περιλαμβάνει τον τίτλο ,μεταβλητές ,πειραματική διάταξη, μετρήσεις,
διαγράμματα, συμπέρασμα. Θα είναι Π.Χ. Powerpoint 5-10 Διαφανειών ή Word 2-5
σελίδων ή χαρτιά Α4, 2-5 σελίδες.
Υ/Γ 1:
Να σταλεί και η πρωτότυπη εργασία από το ίντερνετ και η περίληψη και να γίνει
παρουσίαση στην τάξη.
Υ/Γ 2:
Τρόπος :Γράφω στο google "Πειραματική έρευνα Τεχνολογία". Βρίσκω
μία που μου αρέσει και την καταλαβαίνω, την κατεβάζω και κάνω την περίληψη της
και την παρουσιάζω στην τάξη.(Powerpoint κατά προτίμηση).
4) Για την
τέταρτη εργασία Προσομοίωση Πειράματος :Από την παρακάτω λίστα
ηλεκτρονικών πειραμάτων ή κάποιο άλλο που θα διαλέξετε από τις 2 ιστοσελίδες
προσομειώσεων πειραμάτων (1) phet.colorado.edu/el/simulations , 2) seilias.gr) να επιλέξετε ένα πείραμα που σας
αρέσει και το καταλαβαίνετε και αφού ασχοληθείτε ατομικά ή σε ομάδες των 2-4
ατόμων (Θεωρητικά, πρακτικά στο PC) να το παρουσιάσετε στην τάξη ή με e-mail
ατομικά ή ομαδικά στο : gymneap1tech@yahoo.gr - Λίστα :
α) https://phet.colorado.edu/el/simulation/legacy/mass-spring-lab ( Επιμήκυνση και
ταλάντωση ελατηρίων)
β) https://phet.colorado.edu/el/simulation/hookes-law ( Νόμος του Hook , F=K.Δl)
γ) https://phet.colorado.edu/sims/html/ohms-law/latest/ohms-law_el.html ( Νόμος του Ohm ,
I=V/R )
δ)http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=548&Itemid=63 (Κίνηση δύο Αυτοκινήτων)
ε)http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=583&Itemid=63
( 2ος Νόμος Νεύτωνα)
στ)http://www.seilias.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=557&Itemid=63
( Κίνηση ενός σώματος σε κεκλιμένο επίπεδο)
η) https://phet.colorado.edu/sims/html/ph-scale/latest/ph-scale_el.html ( Μέτρηση PH υγρών )
ζ) https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab/latest/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab_el.html (Κατασκευή και μέτρηση ηλεκτρικών κυκλωμάτων)
Το σχετικό
Powerpoint γίνεται με printscreen φάσεων του ηλεκτρονικού πειράματος,
επικόλληση σε Διαφάνειες και επεξήγηση των αποτελεσμάτων με σχόλια.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-20
ΕΡΓΑΣΙΕΣ -ΑΣΚΗΣΕΙΣ (1η Φάση)
1)Σχέσεις μετάδοσης κίνησης τεσσάρων γραναζιών | ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ (Για την Γ΄ τάξη)
Σημείωση:Αν συμπλέκονται 2 γρανάζια με το πρώτο να έχει z1 αριθμό δοντιών και περιστρέφεται με n1 στροφές ανά λεπτό και το δεύτερο να έχει z2 αριθμό δοντιών και περιστρέφεται με n2 στροφές ανά λεπτό τότε ισχύει η σχέση z1/z2 = n2/n1
Να αποστείλουν οι ενδιαφερόμενοι μαθητές τις απαντήσεις τους και την απόδειξη (πράξεις) στο e-mail της τεχνολογίας :
gymneap1tech@yahoo.gr με το όνομα τους .
2) ΤΕΣΤ ΣΧΕΔΙΟΥ (Για την Α΄ τάξη)
Στην παρακάτω εικόνα φαίνονται 5 απλά αντικείμενα.Επιλέξτε για το κάθε ένα την πρόοψη ,την κάτοψη και την πλάγια όψη με το αντίστοιχο νούμερο από τα 10 προτεινόμενα σχέδια και συμπληρώστε τον κάτω πίνακα με τις απαντήσεις σε word ή excel.
Υ/Γ:Διαβάστε και τις χειρόγραφες σημειώσεις πάνω στην φωτογραφία,που δίνουν κάποιες διευκρινήσεις. Κάντε zoom στην φωτογραφία αν κάτι δεν διακρίνεται καλά.
gymneap1tech@yahoo.gr με το όνομα τους .
3) ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (Για την Β΄ τάξη)
Κατεβάστε τις 2 σελίδες θεωρία (φωτογραφίες) για την βιομηχανική επανάσταση και αφού τις διαβάσετε γράψτε τίτλους για τις 7 παραγράφους (4 στην πρώτη σελίδα και 3 στη δεύτερη) και αποστείλατε τις απαντήσεις σας σε word.
Σελίδα 1
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου